Ik heb via E-Bay zo'n OBD-II reader gekocht, die ik graag even wil testen
Waar zit de OBD-II (16 polig) aansluiting?
Moderator: Moderators
Waar zit de OBD-II (16 polig) aansluiting?
Wie o wie kan mij vertellen waar de OBD-II aansluiting zit? Hij moet ergens binnen in de auto zitten, op maximaal 3 foot vanaf de bestuurdersplaats.
Ik heb via E-Bay zo'n OBD-II reader gekocht, die ik graag even wil testen
Ik heb via E-Bay zo'n OBD-II reader gekocht, die ik graag even wil testen
- turbulence
- Super-Pilot

- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- BlackSheep
- Super-Pilot

- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
- turbulence
- Super-Pilot

- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
daar zit dan weer je ABS computer, maar zou evt kunnen dat ie daar zit..
lijkt me wel dat ie redelijk makkelijk toegankelijk moet zijn als je er stoelen etc voor moet demonteren dan is het niet echt userfriendly..
las btw wel op oa mx-3.com ( net nog ff gauw gezocht) dat er wel div interfaces zijn qua pinlayout van de connector...
dus weet niet of jouw reader meerdere kabels meegeleverd heeft
lijkt me wel dat ie redelijk makkelijk toegankelijk moet zijn als je er stoelen etc voor moet demonteren dan is het niet echt userfriendly..
las btw wel op oa mx-3.com ( net nog ff gauw gezocht) dat er wel div interfaces zijn qua pinlayout van de connector...
dus weet niet of jouw reader meerdere kabels meegeleverd heeft
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Ik had inderdaad al op mx-3.com gezocht. Daar werd gezegd dat het aan de passagierskant moest zijn. Volgens de wetgeving moet het binnen 3 foot (een meter) van de bestuurdersstoel zitten en het moet bereikbaar zijn zonder gereedschap (lees: zonder kappen te verwijderen). Ik kan hem echter niet vinden. Waarschijnlijk zie ik hem gewoon over het hoofd, vandaar mijn vraag of iemandhet precies weet te zeggen.
Ik heb de OBD-II lezer al op de Seat Arosa van m'n vrouw getest (de connector zat gewoon achter de asbak) en dat werkte perfect. Codes uitlezen en live-data (toerental, Lambda waarde, enz.).
Ik heb de OBD-II lezer al op de Seat Arosa van m'n vrouw getest (de connector zat gewoon achter de asbak) en dat werkte perfect. Codes uitlezen en live-data (toerental, Lambda waarde, enz.).
LeonPG schreef:Ik had inderdaad al op mx-3.com gezocht. Daar werd gezegd dat het aan de passagierskant moest zijn. Volgens de wetgeving moet het binnen 3 foot (een meter) van de bestuurdersstoel zitten en het moet bereikbaar zijn zonder gereedschap (lees: zonder kappen te verwijderen). Ik kan hem echter niet vinden. Waarschijnlijk zie ik hem gewoon over het hoofd, vandaar mijn vraag of iemandhet precies weet te zeggen.
Ik heb de OBD-II lezer al op de Seat Arosa van m'n vrouw getest (de connector zat gewoon achter de asbak) en dat werkte perfect. Codes uitlezen en live-data (toerental, Lambda waarde, enz.).
Das grappig, wat kan je er precies allemaal mee? en wat koste die? Klinkt leuk en handig
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
Heb dat ding via Ebay gekocht uit Hong Kong. Kostte iets van 4 tientjes inclusief verzending. Zoek maar eens op "EOBD 327", dan krijg je die dingen te zien. Werkt gewoon via USB. Ideaal om foutcodes uit te lezen. Daarnaast kan je ook live data bekijken, zoals motortoerental, lambdawaarde, temperaturen, enz. Je schijnt ook freezframes uit te kunnen lezen, dat zijn de actuele gegevens ten tijde van een storingsmelding.
Ben net ff langs de Mazdadealer gereden en kreeg daar te horen dat Mazda in Nederland pas vanaf 2000 de standaard 16-polige stekker heeft. De officiele Mazda uitleesapparatuur gebruikt de aansluiting onder de motorkap. Ben dus bang dat ik meer eens moet gaan kijken of ik een verloopstekkertje in elkaar kan prutsen.





