pakking kleppendeksel
Moderator: Moderators
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
pakking kleppendeksel
Hallo Allemaal
de voorste lekt helaas bij mij maar ook achter lekt hij nu
had een vraagje moet je deze pakking ook in smeren met olie zo als je dat doet met de olie filter of niet.
en is het achter zelf te doen of niet
groeten zilverbird
de voorste lekt helaas bij mij maar ook achter lekt hij nu
had een vraagje moet je deze pakking ook in smeren met olie zo als je dat doet met de olie filter of niet.
en is het achter zelf te doen of niet
groeten zilverbird
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
hoi
wel kan je advieseren om toch een momentsleutel te grbruiken hoor
heb ik wel gedaan want 9 nowton is echt niet veel en meer dan dit mag ook niet.en doe dit ook in 3 stadiums of 4 vier ik had er vier nodig
doei je dit niet trek je de kleppen deksel scheef aan
eerst met de hand aangedraait, de momentsleutel op 5nw gezet en aan gedraait in de juiste volgorde effe gewacht 5min zodat de pakking kan zetten
daarna op 6,5nw in gestelt weer effe gewacht 3min toen op 8nw 3min wachten en toen op 9nw
daarna alles weer opgebouwt en hem stationeer laten warm draaien en weer laten afkoelen
daarna ongeveer 50km gereden met het toeren tal niet hoger dan 3000
even rustig aan in het toeren tal
lekt nu niet meer gelukkig
oude pakking was net steen zo hard
maar gokken zou ik het echt niet doen hoor
ik heb gekeken op mx-3.com voor info hoe deze aan te draaien.
ja vloeibare pakking heb ik gebruikt aan de onsteking kant en de andere kant daar staat ook een tekening van bij waar dit moet gedaan worden geld ook voor de achter kant
achter moet ik nog gaan doen tis hier nu kermis en de spullen worden pas donderdag bestelt dus hoop dat ik dit volgende zaterdag kan gaan doen..
groeten zilverbird
p.s moment sleutel zijn niet duur voor 50 € heb je al een goede van o nw tot 25 nw
en ik heb en zet alles er mee vast kun je nooit iets stuk draaien wel zo handig
wel kan je advieseren om toch een momentsleutel te grbruiken hoor
heb ik wel gedaan want 9 nowton is echt niet veel en meer dan dit mag ook niet.en doe dit ook in 3 stadiums of 4 vier ik had er vier nodig
doei je dit niet trek je de kleppen deksel scheef aan
eerst met de hand aangedraait, de momentsleutel op 5nw gezet en aan gedraait in de juiste volgorde effe gewacht 5min zodat de pakking kan zetten
daarna op 6,5nw in gestelt weer effe gewacht 3min toen op 8nw 3min wachten en toen op 9nw
daarna alles weer opgebouwt en hem stationeer laten warm draaien en weer laten afkoelen
daarna ongeveer 50km gereden met het toeren tal niet hoger dan 3000
even rustig aan in het toeren tal
lekt nu niet meer gelukkig
oude pakking was net steen zo hard
maar gokken zou ik het echt niet doen hoor
ik heb gekeken op mx-3.com voor info hoe deze aan te draaien.
ja vloeibare pakking heb ik gebruikt aan de onsteking kant en de andere kant daar staat ook een tekening van bij waar dit moet gedaan worden geld ook voor de achter kant
achter moet ik nog gaan doen tis hier nu kermis en de spullen worden pas donderdag bestelt dus hoop dat ik dit volgende zaterdag kan gaan doen..
groeten zilverbird
p.s moment sleutel zijn niet duur voor 50 € heb je al een goede van o nw tot 25 nw
en ik heb en zet alles er mee vast kun je nooit iets stuk draaien wel zo handig

zilverbird schreef:
p.s moment sleutel zijn niet duur voor 50 € heb je al een goede van o nw tot 25 nw
en ik heb en zet alles er mee vast kun je nooit iets stuk draaien wel zo handig
waar koop je die? ik heb nu 1 van 5-110 een goedkope. Dus ik twijfel of ik wel een juist moment heb bij de lage Nm. De sleutels die ik kan vinden zijn 100-150 euro, met 0-25nm
ja normaal zijn die echt duur, heb er nu een van het werk kunnen krijgen maar die kon geen 8/10 nm, wel de 19nm voor het spuitstuk..
Vloeibare pakking heb ik ook gebruikt bij de hoeken op het blok zelf..
Maar goed, alles gemonteerd vandaag, eerst alles met de hand erin gedraaid, daarna alles kruislings aangedraaid, natuurlijk niet te strak en alles even goed aangedraaid. Het natuurlijk is niet de juiste manier, maar het ging niet anders.
Toen een test rit gemaakt, eerst rustig aan gereden en na een tijd alles gecontroleerd, daarna wat hoger in de toeren en weer alles gecontroleerd..
Nu staat ie in de garage en er lekt (nog) niks, dus ik hoop dat het allemaal wel goed zit...
Vloeibare pakking heb ik ook gebruikt bij de hoeken op het blok zelf..
Maar goed, alles gemonteerd vandaag, eerst alles met de hand erin gedraaid, daarna alles kruislings aangedraaid, natuurlijk niet te strak en alles even goed aangedraaid. Het natuurlijk is niet de juiste manier, maar het ging niet anders.
Toen een test rit gemaakt, eerst rustig aan gereden en na een tijd alles gecontroleerd, daarna wat hoger in de toeren en weer alles gecontroleerd..
Nu staat ie in de garage en er lekt (nog) niks, dus ik hoop dat het allemaal wel goed zit...
