eerste auto mx-3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lucky7
New member
New member
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2012, 14:37

eerste auto mx-3

Bericht door lucky7 »

Ik heb nu een jaar me rijbewijs en zit steeds en steeds meer te kijken naar een auto. Hiervoor wil ik zelfs me racekart verkopen.
De mx-3 heeft mijn aandacht getrokken door zijn uiterlijk.
En daarom heb ik me op dit forum aangemeld.

Ik zie dat veel auto's een hoge km stand hebben kan dit veel kwaad bij dit soort motoren? en kan ik voor 1000 euro een leuke auto kopen?

Ik heb er zelf al een op het oog met een kapotte achterbumper en achter lampen.

graag wil ik wat informatie waar ik op moet letten enzo.

Ik wil hem eigenlijk niet standaard laten.
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Hallo lucky7,

De kilometerstand maakt bij deze auto's niet zo heel veel uit, mits goed onderhouden natuurlijk.
Ik rij zelf in een MX-3 V6 uit '98 met bijna 250.000 op de teller.
De 8,5 sec. naar de 100 haal ik nog steeds met deze km stand!

Let bij de aankoop op roest, een MX-3 zal niet snel roesten dus roest betekent vaak dat er schade is geweest!
Ga gewoon in verschillende MX-3tjes een goede testrit maken en kijk hoe de auto's aanvoelen.

Wat betreft het niet standaart laten van de auto (motorisch) kun je niet veel winnen tenzij je een swap doet naar een KL-DE/ZE blok.
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Wees wel voorzichtig met een kapotte achterbumper en lampen, je weet niet wat de ernst van het ongeluk is geweest.
Gebruik die 1000 euro dan liever voor een auto die bijv. optisch wat minder is met deukjes en krasjes dan een met daadwerkelijke schade..
Voor 1000 euro moet je wel aan een redelijke mx-3 kunnen komen, kwestie van zoeken.
Het scheelt natuurlijk al stukken als je zelf handig bent en de beschikking hebt over een brug.
Plaats reactie