Whitefinish's ZE bouw
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Weer een paar foto's
Het verwijderen van kleppen, wellicht niet helemaal de manier waarop het hoort, maar wel effectief.
Paar gesprekken gehad bij revisiebedrijven om te zien of zij kunnen doen wat ik wil.
Het verwijderen van kleppen, wellicht niet helemaal de manier waarop het hoort, maar wel effectief.




Paar gesprekken gehad bij revisiebedrijven om te zien of zij kunnen doen wat ik wil.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Voortgang gaat langzaam
Voornamelijk doordat ik nog niet goed weet welke drijfstangen ik wil gebruiken. Het moet namelijk sterker zijn, maar ook lichter dan origineel.
Dit heeft vaak tot gevolg dat ook de krukas aangepast moet worden en daar ben ik nog niet over uit
In ieder geval:
Nieuwe schotelveren op mijn nokkenassen gezet
Voor de geinteresseerden: dop 41mm, 95-105 nm
Tevens HLA's reviseren

Voornamelijk doordat ik nog niet goed weet welke drijfstangen ik wil gebruiken. Het moet namelijk sterker zijn, maar ook lichter dan origineel.
Dit heeft vaak tot gevolg dat ook de krukas aangepast moet worden en daar ben ik nog niet over uit
In ieder geval:
Nieuwe schotelveren op mijn nokkenassen gezet
Voor de geinteresseerden: dop 41mm, 95-105 nm

Tevens HLA's reviseren

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- marcel v6
- Super-Pilot
- Berichten: 3733
- Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: Omg.Noord Holland
- Contacteer:
Re: Whitefinish's ZE bouw
Lekker hoor vrije uitloop eieren
Wat koste die 5e versnelling van de MX-6 Robert en waar heb je die vandaan?
Mooi project zal het blijven volgen.

Wat koste die 5e versnelling van de MX-6 Robert en waar heb je die vandaan?
Mooi project zal het blijven volgen.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: Whitefinish's ZE bouw
Die 5e versnelling heb ik gewoon op de sloop uit een Ford Probe 4 cilinder gedraaid.
Weer wat verder gegaan met de HLA's. Pppfffff 24 st zijn er veel te veel.
Hier zie je ook uit hoeveel delen de HLA's bestaan. Tevens een miniscuul veertje te zien.

Ook ben ik bezig met het herbouwen van mijn stuurbekrachtigingspomp, stuurbekrachtiginsspanner, dynamospanner


Weer wat verder gegaan met de HLA's. Pppfffff 24 st zijn er veel te veel.
Hier zie je ook uit hoeveel delen de HLA's bestaan. Tevens een miniscuul veertje te zien.

Ook ben ik bezig met het herbouwen van mijn stuurbekrachtigingspomp, stuurbekrachtiginsspanner, dynamospanner


N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Whitefinish's ZE bouw
Waar dienen die HLA's eigenlijk voor Robert? Zijn ze zo slijtgevoelig dat je ze elke xxxxx km moet reviseren of doe je dat nu gewoon omdat je er makkelijk bij kan?

Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: Whitefinish's ZE bouw
HLAs zijn "bakjes" die zich elke keer met olie vullen.
Als de nokkenassen bewegen, drukken ze tegen de HLA aan, dan wordt er olie uit geperst en druk de HLA vervolgens tegen de veer / klep aan.
Alleen de olie uit de HLA persen gaat via een heel klein gaatje (misschien zo groot als de punt van een pen), naar mate er veel KM's gereden worden is er veel olie doorheen gegaan.
Op een gegeven moment zit er teveel oliedrap in de HLA en wordt de olie nauwelijks meer in of uit de HLA bewogen (verstopping).
Hierdoor krijg je onder ander ook het getik van de motor.
Class Dismissed....
Als de nokkenassen bewegen, drukken ze tegen de HLA aan, dan wordt er olie uit geperst en druk de HLA vervolgens tegen de veer / klep aan.
Alleen de olie uit de HLA persen gaat via een heel klein gaatje (misschien zo groot als de punt van een pen), naar mate er veel KM's gereden worden is er veel olie doorheen gegaan.
Op een gegeven moment zit er teveel oliedrap in de HLA en wordt de olie nauwelijks meer in of uit de HLA bewogen (verstopping).
Hierdoor krijg je onder ander ook het getik van de motor.
Class Dismissed....

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Re: Whitefinish's ZE bouw
Mijn ZE tikt aardig met stationair loop, kunnen dat die HLA's zijn?? Is dat schoon te krijgen met n additief??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!


Re: Whitefinish's ZE bouw
Hey robert,
ff over die stuurbekrachtingspomp, weet je hoe die rotor en ring er weer in moeten. Hoe om bedoel ik. Want de manual zegt ene keer mark boven, maar in andere manual mark down???
@skippy, meestal werkt een additief niet. Maar als je daar meer over wilt weten zou ik even een apart topic aanmaken met die vraag.
ff over die stuurbekrachtingspomp, weet je hoe die rotor en ring er weer in moeten. Hoe om bedoel ik. Want de manual zegt ene keer mark boven, maar in andere manual mark down???
@skippy, meestal werkt een additief niet. Maar als je daar meer over wilt weten zou ik even een apart topic aanmaken met die vraag.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: Whitefinish's ZE bouw
Ik heb een foto gemaakt van hoe deze eruit is gekomen. Bij mij zat het merk teken naar beneden/binnen.
Zo ga ik het dus ook weer monteren.
Zo ga ik het dus ook weer monteren.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences