inhouden motor
Moderator: Moderators
- marcel v6
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Contacteer:
inhouden motor
nou heb ik sinds gisteren een klein probleemp
als ik lekker doortrek in de toeren dan begint me auto bij de 6000 toeren te stotteren. als me mazda nog koud is dan heb ie dat nie alleen als de motor goed warm is. weten jullie wat het kan zijn.

2,5L V6 KLZE Curved Neck.
-
- Super-Pilot
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
Rikmx schreef:heb recent bij bastiaan een HEI module gekocht voor de ontsteking, de motor stotterde bij mij ook eerst iets en na plaatsing van de module helemaal niet meer. auto rijdt merkbaar soepeler. t geintje kost slechts 50 euro, veel minder dan wat een garage vraagt om zoiets te verhelpen
Euh voor de leken onder ons (mij dus) kun je ff toelichten wat zo'n HEI module goed voor is, en wat is precies doet ?? alvast bedankt

Ik heb het probleem ook eens gehad. Me suf lopen zoeken enzo. Bleek het een bougiekabel te zijn die niet helemaal fris meer was.
Ga gewoon eens onder de moterkap kijken en horen. Beetje gas geven en als je hetzelfde probleem hebt als wat ik toen had hoor je af en toe een vonk overspringen van de bougiekabel naar het blok.
Bij lage toeren had hij hier dus geen last van.
Ga gewoon eens onder de moterkap kijken en horen. Beetje gas geven en als je hetzelfde probleem hebt als wat ik toen had hoor je af en toe een vonk overspringen van de bougiekabel naar het blok.
Bij lage toeren had hij hier dus geen last van.