Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Hans, 25 jaar en woon in het rustieke plaatsje Brummen (Gld.) Ik ben sinds vorige week woensdag een trotse bezitter van een Mazda mx3 1.6 uit 1995. Hij is nu nog behoorlijk standaard maar afhankelijk van het financiële plaatje wil ik hem toch meer 'eigen' maken.
Nu heb ik sinds gisteren een probleempje, als ik s'ochtendsvroeg wegrijdt (na achterwaarts uitrijden van de oprit, in zijn één zetten en wegrijden) begint er iets aan de rechtsvoor behoorlijk te piepen (lijkt wel aanlopen). het houdt voor ongeveer 5 seconde aan. gisteren deed het zich dus voor het eerst voor, duurde ongeveer een seconde. maar vandaag bij het wegrijden duurde het dus al langer en nadat ik een paar minuten op weg was weer een paar seconden (ongeveer 2x, iedere keer in een bocht). bij het recht uitrijden en verder in bochten heb ik er geen last van. een aantal jaren heeft mijn zus met haar Astra (neem het haar niet kwalijk) hetzelfde probleem gehad, toen bleek het de V-snaar te zijn.
Voordat ik naar een garage ga en daar (te)veel geld uitgeef, is dit makkelijk voor mezelf te controleren of het de V-snaar is of dat er iets anders aanloopt?
Ik ben niet echt heel erg technisch onderlegt, dus graag niet al te moeilijke technische termen

alvast bedankt