Pagina 2 van 3
Geplaatst: 28 feb 2010, 20:45
door JForce
geld bij een versnellingsbak hetzelfde als bij een motorblok?
als er full synthetisch in zit dat je niet terug kan naar semi?
ik weet niet wat voor olie er in zit dus als dat zo is zal ik er full in moeten doen.
Geplaatst: 28 feb 2010, 22:37
door RichMX-3
gewoon volledig aftappen en daarna maakt het volgens mij niet uit.
(correct me if i'm wrong pls)
Gewoon 100% nieuwe olie erin en niet half oud en fles nieuw erbij....
Geplaatst: 01 mar 2010, 07:41
door JForce
ofcourse ik ga niet op een litertje olie besparen
2,7l moet erin(ter info voor ander mensen :P), dus ff 3 flesjes halen waarschijnlijk.
Ook ff een nieuwe koperring halen.
Geplaatst: 07 mar 2010, 13:40
door lenny-v
Ik heb hetzelfde probleem, heb m'n bakolie ververst ( 75w90 ) en er zelfs een toevoeging bij gedaan. Ook heb ik de overdreven grote speling uit m'n stangen gehaald. Maar....het euvel van de mx-3 is dat de plaat die onder je versnellingspook zit ( onder de auto) roest en vervoglens af breekt. Wat er vaak word gedaan ( bij mij ook het geval) is dat deze aan de auto vastgelast word ipv het originele rubber waar het inhangt. Wat er dan gebeurd is dat de stangen een iets andere hoek hebben en dat de bak dus wat moeilijker schakeld als deze koud is.
Wat ik vaak doe: Trek op in zn 1, koppeling in trappen, naar neutraal en dan naar 2, vaak gaat het goed

Geplaatst: 07 mar 2010, 14:46
door JForce
oke, volgens mij is het bij mij daar ook gelast.
Geplaatst: 07 mar 2010, 15:00
door MentaleJelleMx-3
Bij kroon-oil.com geven ze 2 verschillende olie's aan.
De syngear 75w90 en de Transmission Oil SP 1011.
Ze kunnen er in principe allebei in. De Transmission Oil SP 1011 is eigenlijk een verbeterde versie van de 75w90.
Maar wat het kraken en dergelijke ook 'kan' betekenen is dat de koppeling vervangen moet worden, ik heb dit gehad met de bedrijfswagen die kraakte ook als een gek en 1 keer de kabel overgesprongen bleek dat de koppeling gewoon versleten te zijn.
Hoe dit kan is dat de koppeling dan net niet helemaal ontkoppelt wordt en dat ie dan dus net niet in de vrij staat wat tandjes poetsen betekent.
Dit heb je meestal alleen van de 1ste naar de 2de versnelling, soms krijg je dan ook niet fatsoenlijk in de achteruit...
Geplaatst: 07 mar 2010, 18:12
door bramx3
het kraken is niet de koppeling.
dit zijn de syngromess ringen
Geplaatst: 07 mar 2010, 19:38
door JForce
MentaleJelleMx-3 schreef:
Maar wat het kraken en dergelijke ook 'kan' betekenen is dat de koppeling vervangen moet worden, ik heb dit gehad met de bedrijfswagen die kraakte ook als een gek en 1 keer de kabel overgesprongen bleek dat de koppeling gewoon versleten te zijn.
Hoe dit kan is dat de koppeling dan net niet helemaal ontkoppelt wordt en dat ie dan dus net niet in de vrij staat wat tandjes poetsen betekent.
Dit heb je meestal alleen van de 1ste naar de 2de versnelling, soms krijg je dan ook niet fatsoenlijk in de achteruit...
ja maar dan zou die toch ook bij een warmemotor niet helemaal moeten ontkoppelen.
Geplaatst: 07 mar 2010, 21:46
door MentaleJelleMx-3
bramx3 schreef:het kraken is niet de koppeling.
dit zijn de syngromess ringen
dat weet ik, ik bedoelde met tandjes poetsen, de synchromess ringen...
Geplaatst: 07 mar 2010, 22:17
door MentaleJelleMx-3
JForce schreef:MentaleJelleMx-3 schreef:
Maar wat het kraken en dergelijke ook 'kan' betekenen is dat de koppeling vervangen moet worden, ik heb dit gehad met de bedrijfswagen die kraakte ook als een gek en 1 keer de kabel overgesprongen bleek dat de koppeling gewoon versleten te zijn.
Hoe dit kan is dat de koppeling dan net niet helemaal ontkoppelt wordt en dat ie dan dus net niet in de vrij staat wat tandjes poetsen betekent.
Dit heb je meestal alleen van de 1ste naar de 2de versnelling, soms krijg je dan ook niet fatsoenlijk in de achteruit...
ja maar dan zou die toch ook bij een warmemotor niet helemaal moeten ontkoppelen.
Dit was een suggestie wat ook aan de hand zou kunnen zijn..
Kijk een auto op bedrijfstemperatuur werkt/rijdt altijd beter, dit in verband met dat al het metaal van de motor uitzet, bij de koppeling is dat net zo metaal wordt wat soepeler, zoals het diafragmaveer waardoor die iets beter kan ontkoppelen, maar ook met de koppelingsplaat die word warm waardoor die beter 'plakt' aan het vliegwiel bij het 'aan' koppelen.
Maar ik zou ook eerst de olie bekijken of die nog naar behoren uitziet, als het zwart is of donker is dan zou ik hem meteen vervangen.Meestal om dat ie zo kraakt vind je er ook wat miniscule metaalsplintertjes in de olie...