Geplaatst: 30 mei 2012, 23:04
Waar kan dat dan op wijzen dat de beide VRIS los gaan bij 2000-2500, of heeft iemand met de chip lopen knoeien?!
Maar als ik het goed heb, bij versleten zuigerveren neemt de rookontwikkeling toe met het toerental, terwijl bij klepseals de rookontwikkeling juist toeneemt bij afremmen op de motor toch?
Maar bij mij is het probleem dat hij meestal niet rookt koud/warm/optrekken/gas los/gas constant maar soms even een vlaag blauwe/soms zwarte rook uit de uitlaat gooit, maar er komt geen olie uit de uitlaat zelf terwijl ik geen kat en middendemper heb, alleen een Sebring einddemper, de achterkant van de auto zit ook geen olie op en meestal rookt de auto helemaal niet maar echt bij vlagen en dan maakt het niet uit of ik nou gas geef of los laat of gas constant houd of helemaal geen gas geef. En de auto stinkt ook niet naar olie o.i.d.
Al moet ik ook zeggen dat de ontsteking kapot is en het blok op een paar kleine rondjes na, ongeveer anderhalf jaar lang geen lange afstanden heeft gereden dus ik wou eerst morgen de compressie laten meten en ontsteking laten vervangen. Ben benieuwd of het "olie probleem" een beetje bekend klinkt!
Maar als ik het goed heb, bij versleten zuigerveren neemt de rookontwikkeling toe met het toerental, terwijl bij klepseals de rookontwikkeling juist toeneemt bij afremmen op de motor toch?
Maar bij mij is het probleem dat hij meestal niet rookt koud/warm/optrekken/gas los/gas constant maar soms even een vlaag blauwe/soms zwarte rook uit de uitlaat gooit, maar er komt geen olie uit de uitlaat zelf terwijl ik geen kat en middendemper heb, alleen een Sebring einddemper, de achterkant van de auto zit ook geen olie op en meestal rookt de auto helemaal niet maar echt bij vlagen en dan maakt het niet uit of ik nou gas geef of los laat of gas constant houd of helemaal geen gas geef. En de auto stinkt ook niet naar olie o.i.d.
Al moet ik ook zeggen dat de ontsteking kapot is en het blok op een paar kleine rondjes na, ongeveer anderhalf jaar lang geen lange afstanden heeft gereden dus ik wou eerst morgen de compressie laten meten en ontsteking laten vervangen. Ben benieuwd of het "olie probleem" een beetje bekend klinkt!