Pagina 3 van 5
Geplaatst: 27 okt 2006, 23:21
door turbulence
johnmichel schreef:Ik heb het olie verbruik een beetje extreem op geschreven.
Maar hij verbruikt ongeveer bijna een kwart van een liter per 2 weken ongeveer.
als je zuigerveren niet meer goed zijn zou je ook een lagere compressie moeten hebben toch?
wat ook nog wel vaker voorkomt bij de mx3 is lekke kleppenrubbers.. die willen ook nog wel eens vergaan in de loop der tijd en er voor zorgen dat er olie bij komt
Geplaatst: 28 okt 2006, 10:35
door WhiteFinish
Het is wel een blok wat 2ton heeft gelopen. Toen mijn mx zoveel had gereden was het ook met erg hoog olieverbruik.
Je kan indeed eens proberen wat arjan zegt.
Geplaatst: 28 okt 2006, 13:42
door crazyarjan
turbulence schreef:johnmichel schreef:Ik heb het olie verbruik een beetje extreem op geschreven.
Maar hij verbruikt ongeveer bijna een kwart van een liter per 2 weken ongeveer.
als je zuigerveren niet meer goed zijn zou je ook een lagere compressie moeten hebben toch?
wat ook nog wel vaker voorkomt bij de mx3 is lekke kleppenrubbers.. die willen ook nog wel eens vergaan in de loop der tijd en er voor zorgen dat er olie bij komt
Ja de compressie zou dan wel ietsje lager zijn.
maar laat het nou een halve bar tot een bar schelen..
dan zal je het niet echt goed merken zeker als je al lang met de auto rijdt.
Je zou natuurlijk een compressietest uit kunnen voeren...
Mocht die laag zijn moet je een paar drupjes olie in de verbrandingskamer laten lopen. en dan nog een keer meten. is de compressie dan hoger dan zijn je zuigerveren niet fris meer..
en wat betreft die kleprubbertjes.. die kunnen wel een hoger olieverbruik veroorzaken.. maar niet een verhoogde carterdruk( zou wel kunnen maar is hoogst onwaarschijnlijk)..
Geplaatst: 28 okt 2006, 21:00
door johnmichel
Ik zal binnen kort eens een compressie test laten doen. Kijken wat daar uit komt.
En binnen kort me gas klep huis eens reinigen.
Mensen opmerkingen waar ik op moet letten?
Want hoor vaker dat ze erg gevoelig zijn.
Geplaatst: 29 okt 2006, 13:29
door crazyarjan
johnmichel schreef:Ik zal binnen kort eens een compressie test laten doen. Kijken wat daar uit komt.
En binnen kort me gas klep huis eens reinigen.
Mensen opmerkingen waar ik op moet letten?
Want hoor vaker dat ze erg gevoelig zijn.
Nja gewoon schoonmaken. liefste met carburateur reiniger en een oude tandenborstel.
Klep open duwen en overal rondom de klep schoonschrobben.
Met een goede carburateur reiniger gaat het bijna vanzelf..
JE moet wel zorgen dat je niet al te veel in het inlaatspruitstuk spuit.
Anders start ie de eerst volgende keer heeel slecht
succes
Geplaatst: 02 nov 2006, 04:22
door NightQrawler
ik zou op de zwarte slang een oilcatchkan/ olie opvangbak(reservoir)maken.
ik moet dit zelf ook nog doen, scheelt iig de volgende keer schoonmaken van je gasklephuis.
of je doet milieu onvriendelijk manier, verlengt de slang en dumpt het op de weg.ik raad dit niet aan natuurlijk.
Geplaatst: 02 nov 2006, 19:03
door turbulence
MX-john schreef:of je doet milieu onvriendelijk manier, verlengt de slang en dumpt het op de weg.ik raad dit niet aan natuurlijk.
ook een optie, moet je alleen zorgen dat je er niet weer langs komt rijden anders wordt het glijden op je eigen motorolie..
maar john, weet je al wat meer?
Geplaatst: 03 nov 2006, 13:07
door johnmichel
neey, en dat zal zo nog ff blijven. Zeker volgende week.
Ben druk met lessen s'morgens en daarna werken.
dus totaal geen tijd ervoor. en heb de wagen ook nodig.
maar als ik de oorzaak weet dan meld ik het hier.
Geplaatst: 03 nov 2006, 15:49
door justa
MX-john schreef:of je doet milieu onvriendelijk manier, verlengt de slang en dumpt het op de weg.ik raad dit niet aan natuurlijk.
lekker advies

en die auto's achter je lekker door jou olie rijden.....
slim hoor

Geplaatst: 03 nov 2006, 23:19
door Luckies
Eat my D.. oil
