benziene filter
Moderator: Moderators
- xedos
- Super-Pilot
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
Het brandstoffilter moet elke 80.000km vervangen worden. Het andere filter zit aan je brandstofpomp. aanzuiggedeelte dus. Heb deze een keer eruit gehaald om te controleren op vuil, maar was niets aan de hand. is ook een heel duur filter. gewoon laten zitten dus. Er zijn 2 type brandstoffilters inderdaad. aansluitingen zijn anders.Let daar wel op.!
*Technical service Mazda mx-3.*
- MarcX3
- Super-Pilot
- Contacteer:
xedos schreef:Ja 1.8 en 1.6 zijn totaal verschillend. ik dacht dat de 1.6 een kunststof filter had.maar hoezo vraag je dat? En nippon is imitatie uit Japan. dus gewoon goed en voordelig.
immi is niet altijd even goed:
Heb van Nipparts bougiekabels gekocht vorig jaar is dus ongeveer 3/4e jaar geleden maar kan ze weer vervangen.
Driven by a sixpack
- NightQrawler
- Pilot
WhiteFinish schreef:Dat zegt ie toch
Het rare is dat ik wel maar 1 filter kan vinden op bijv. http://www.partsbase.nl
heb ook ff gekeken kost daar 26,50
zo ziet de brandstofpomp er dus uit->

If you dont like it, Customize it!!!

- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
-
- Super-Pilot
- xedos
- Super-Pilot
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
nouja ik vond het niet zo'n ramp eigelijk hoor. maargoed nou ben ik wel al wat gewend als automonteur;) Het filter in de tank hoeft eigelijk nooit vervangen te worden robbert, gewoon laten zitten joh. Je zou hem wel ff eruit kunnen halen om te kijken in hoeverre hij vervuilt is. En origineel is altijd beter dan imitaite moet ik eerlijk zeggen. Ik koop wat filters betreft altijd origineel. Je kunt er best rare dingen mee krijgen,bijvoorbeeld sneller vervuild en verstop filter.Ik weet dat vw met name tdi's daar gevoelig voor is.Dus vandar dat ik toen ook originele filters gekocht heb voor mazda. Het is misschien duur maar wanneer vervang je nou zoiets? 1x in de 80.000km.
zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

*Technical service Mazda mx-3.*