OizO schreef:PS: weet je waar ik ook zo'n scheithekel aan heb.... DREMPELS en dan met name op een superbrede weg (waar je 50 mag) geen drukte geen kinderen maar wel om de 5 meter een drempel waar je u tegen zegt.
Wat ook nog eens slecht is voor de auto het milieu (optrekken / afremmen) (niet dat ik zo'n milieufreak ben maar je betaald gvd wel ervoor aan de regering als het ze uitkomt. En heb laatst een gehoord wat zo'n drempel kost om aan te leggen... Dan val je ook achterover.....

weet je wat het is met die drempels? als dat een mooi lang recht stuk is waar je 50 mag, en er zitten GEEN drempels, dan rijdt iedereen er gegarandeerd te hard...
en dan zit er na een tijdje een mooi bochtje in, en die kun je dan nog net wat lekkerder nemen met 80 dan met 50, totdat er eens een keer zon manneke komt van 18 met net het rijbewijs die dat ook zal doen, maar ipv de bocht omgaat rechtdoor gaat en zichzelf en evt inzittenden om een boom vouwt...
ik ben het met je eens dat er veel geld verkwanselt wordt door de gemeentes, hier zijn ze er ook gek op om op sommige punten ineens allerlei drempels te leggen, maar als je simpel kijkt is dat niet verkeerd, want is ook mooi recht stukkie, maar met allemaal zijstraatjes.
totdat er een keer iemand gewoon met 50 doorkart en net niet die fietser zag die van links kwam..
voorkomen is dan beter als genezen toch?
ik splits dit topic wel even af van de rest, want discussie ging volgens mij over heel wat anders als verkeersboetes en drempels