Pagina 8 van 10
Geplaatst: 31 okt 2006, 19:17
door xedos
De contact vlakken van de pingelsensor even schuren en weer vastzetten. het aantrekmoment is heel belangrijk. Ik wete niet met hoeveel exact. misschien is dat op te zoeken op internet.Ik kan het in mijn gegevens nergens vinden. En de motor gaat wel degelijk rot lopen met een los liggende pingelsensor omdat de o.a. de ontsteking tegen de pingelgrens stata afgesteld in het programma van de ecu. AQls hij dus geen singnaal krijgt gaat hij over deze grens heen en loopt de motor dus niet mooi meer.
Geplaatst: 31 okt 2006, 19:20
door turbulence
xedos schreef:De contact vlakken van de pingelsensor even schuren en weer vastzetten. het aantrekmoment is heel belangrijk. Ik wete niet met hoeveel exact. misschien is dat op te zoeken op internet.Ik kan het in mijn gegevens nergens vinden. En de motor gaat wel degelijk rot lopen met een los liggende pingelsensor omdat de o.a. de ontsteking tegen de pingelgrens stata afgesteld in het programma van de ecu. AQls hij dus geen singnaal krijgt gaat hij over deze grens heen en loopt de motor dus niet mooi meer.
maar zou dit invloed kunnen hebben op de ontsteking en het feit dat ie niet vonkt?
ik ben dr echt gewoon klaar mee, ik breng em binnenkort wel naar de garage, en laat ze er eerst maar een uurtje of wat naar kijken...
loop nu al weken te k*tten met niks, niks helpt, ben om eerlijk te wezen op het moment die rotbak gewoon beu...
Geplaatst: 31 okt 2006, 23:04
door martinenijenhuis
probeer eens wat xedos zei.
Zou het kunnen dat je ecu stuk is?
Ik heb er hier nog 1 liggen dus dat kan geprobeerd worden.
Groetjes M&M
Geplaatst: 31 okt 2006, 23:40
door turbulence
martinenijenhuis schreef:probeer eens wat xedos zei.
Zou het kunnen dat je ecu stuk is?
Ik heb er hier nog 1 liggen dus dat kan geprobeerd worden.
Groetjes M&M
ecu zou evt idd wel kunnen, maar dan zeg ik maar weer het zinnetje wat ik vaker gezegd heb; waarom doet mijn oude ontsteking het dan wel

( is haast mijn motto aan het worden, iedereen met wie ik het er over heb, en die iddeeen oppert, kan ik haast dit antwoord weer terug geven

)
als de ecu kapot is zou die ook niks moeten doen...
Geplaatst: 01 nov 2006, 09:48
door WhiteFinish
Zitten er geen verschillen in de verschillende ontstekingen?
Wellicht kan je de oude ontsteking uit elkaar halen of ergens laten reviseren. Omdat ie het maar half doet kan het zijn dat er wat hapert.
Als die gefixt is moet je mx het weer doen

Geplaatst: 01 nov 2006, 18:51
door turbulence
WhiteFinish schreef:Zitten er geen verschillen in de verschillende ontstekingen?
Wellicht kan je de oude ontsteking uit elkaar halen of ergens laten reviseren. Omdat ie het maar half doet kan het zijn dat er wat hapert.
Als die gefixt is moet je mx het weer doen

alle 3 zijn kl01, volgens bastian is er dan ook geen verschil tussen, dus zou gewoon moeten werken..
ik stuur vandaag eentje terug naar bastian, zien of die er nog wat meekan...
Geplaatst: 01 nov 2006, 19:54
door martinenijenhuis
oke, maar de mx blijft ook niet op je oude ontsteking lopen.
Vandaar dat ik met die ecu kwam.
Groetjes M&M
Geplaatst: 01 nov 2006, 19:56
door turbulence
martinenijenhuis schreef:oke, maar de mx blijft ook niet op je oude ontsteking lopen.
Vandaar dat ik met die ecu kwam.
Groetjes M&M
naja, hij blijft wel lopen, maar zo gauw ik ga rijden valt ie uit bij de 4000 toeren...
Geplaatst: 01 nov 2006, 20:29
door martinenijenhuis
ja dat weet ik
Groetjes M&M
Geplaatst: 06 nov 2006, 20:00
door martinenijenhuis
En Jeroen als weer iets geprobeerd bijv die stekker verbinding?
Groetjes M&M