Onderdelen wel betalen,word niet verzonden of iets dergelijk

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

joosie86
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 mei 2007, 15:27
Locatie: alphen aan den rijn

Onderdelen wel betalen,word niet verzonden of iets dergelijk

Bericht door joosie86 »

Ik heb de laatste tijd wat problemen met spullen 2 de hands kopen voor mijn mx3.

Laatst via marktplaats via ene Marco Jacobs wat ondedelen willen kopen leek allemaal vertrouwd.Na betaling word er niet verzonden en gereageerd.
Nu ben ik dit keer beetje simpel geweest en heb zijn adres niet het ging om 50e en het klonk zo vertrouwd ook dusja geen MP onderdelen meer voor mij d8 ik.

Nu heb ik laatst iets via een forumlit gekocht dat ging wel goed.
Maar nu wilde ik een 2e keer iets via hem kopen en ik w8 om precies te zijn al vanaf 20 nov op mijn onderdeel.

Na 13 dagen maar is gevraagd of er iets mis was gegaan,en ja was iets mis gegaan.Ok kan gebeuren.

Nu nog steeds mijn onderdeel niet
Na 2 keer netjes een pb te sturen en dan zonder antwoord terug te krijgen
Maar nu zijn we 14 dagen verder en er is weer nog steeds niks, nu zet ik toch mijn vraagtekens of ik het nog gaat krijgen.

Ik hoop dat die gene dit leest ik zet expres zijn naam er nog niet bij!!

Misschien is hij beetje langzaam kan zijn maar als je iets wil verkopen moet je het wel regelen en niet een ander zo lang laten wachten in onzekerheid of diegene het nog krijgt.
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Dat is inderdaad vervelend. Als je na enige tijd nog niks van hem hoort moet je één van de moderators even een berichtje sturen. Misschien dat die wat voor elkaar kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Hoi Joost,

Het is inderdaad heel vervelend dat zoiets moet gebeuren.
Uiteraard willen wij mensen in de gelegenheid stellen om via deze website met elkaar in contact te komen en spullen te verhandelen.

Echter wij zijn geen toezichtsorgaan oid dat ook kan garanderen dat alle spullen zijn zoals aangeboden.

Het is dus aan te raden vooraf heel duidelijke afspraken te maken waar je allebei mee kunt leven.

Ook is het altijd mogelijk om een van de moderators een bericht te sturen en de situatie uit te leggen. Wij proberen dan contact te zoeken met de andere persoon en wellicht dat er dan toch op de een of andere manier uit gekomen kan worden.

Laat je niet ontmoedigen door dit !!! Er zijn genoeg mensen met goede en eerlijke bedoelingen !
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
joosie86
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 mei 2007, 15:27
Locatie: alphen aan den rijn

Bericht door joosie86 »

Het is zkr vervelend...
Goede afspraken maken is ook belangrijk zkr weten naar mijn weten heb ik dat gedaan.
Maar ik vind altijd jammer dat na het betalen ineens of niet meer word gereageerd ,heel traag of ineens niet word verzonden

Nu weet ik ook wel dat er vele andere wel gewoon netjes(op tijd verzenden) of afhandelen gelukkig.

Ik hoop daarom dat diegene dit leest , ik w8 het nog een paar dagen af..

Is er geen manier om dit soort problemen te voorkomen door een soort van feedback te geven aan iemand die wat heeft verstuurd zoals op ebay bijv.
Alleen is het nadeel hiervan dat er ook weer gelogen kan worden.
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

Ik lees hier op het forum wel eens vaker van dit probleem, en dit is ook zeker niet leuk.

Het bestuur zegt dan altijd dat ze er ook niks aan kunnen doen , na mijn idee is er wel een oplossing

Vaak zie je dat er hier mensen zijn die alleen maar wat in de verkoop topic plaatsen , ze stellen zich niet voor en maken ook geen profiel op de members pagina aan.

zet wat regels op: bijvoorbeeld dat je pas naar 50 post,eigen profiel en na het voorstellen wat in de verkoop topic mag zetten. dan weet iedereen wat meer over die personen en dan zal er vast ook niet zo snel misbruik worden gemaakt..
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

Ik denk dat je dan veel van die spammers gaat krijgen die alleen smileys achterlaten of iets anders doen om aan die 50 berichten te komen...
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Gewoon namen vermelden als dit soort dingen gebeuren.........

Dat is het beste wat je kan doen als bestuur zijnde.

Tis gewoon te triest voor woorden dat iemand erg lang op zijn spullen moet wachten als ie wel al betaald heeft.
Of erger nog, betaald heeft en ze niet krijgt.

Idd een min. aantal posts zou al schelen en denk dat het wel mee valt met de spammers.

Mochten ze echt serieus zijn kunnen ze altijd 1 vd moderators contacteren om te vragen of ze dus een advertentie kunnen plaatsen.

Als ze dat doen zijn ze iig niet te beroerd moeite te moeten doen.

Dat is hetzelfde als dat mensen niet de moeite nemen om op een forum even voorwaardes voor verkoop e.d. te lezen........
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Wij zijn ook al 2 x de dupe geweest van zo iets .

Een keer ging het om accu klemmen van 25 euro .
Deze heb ik nooit ontvangen .
Wel moet ik zeggen dat het bestuur wel moeite heeft gedaan om het op te lossen .
Helaas is dat niet gelukt .
En ik vind niet dat het bestuur verantwoordelijk is voor dit soort dingen .

En ook hebben we een keer spullen verkocht die nooit betaald werden .
Hier ging het om 250 euro .

Toen hebben we maar besloten om deze persoon een bezoekje te geven .
Na veel speur werken hebben we zijn adres gevonden en zijn we met 4 man even langs geweest .
Hebben ons geld wel gekregen maar het is altijd jammer dat het zo moet lopen .


Suc6 ermee
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

lol ik zie het al voor me... mensen die niet hun spullen opsturen na betaling worden bezocht door de MX3 Knokploeg :D

Ik denk dat voor er betaling gedaan worden aan personen eerst gevens, zoals naam, adres, telefoonnummer enzo overgedragen moeten worden zodat deze gechecked kunnen worden. Ook als spullen per post opgestuurd moeten worden. Op die manier heb je een grotere kans om je geld terug te halen. Ook denk ik dat iemand je minder snel zal belazeren als je z'n adres hebt.
Maar ja, het blijven altijd lastige situaties.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

dat blijft het idd.
Particulier kopen via internet blijft toch altijd wel risico meebrengen.
En uiteraard valt het bestuur niets te verwijten.
Ik vind alleen wel als het vaker voor komt of uberhaubt al 1 x dat dit best genoemd mag worden.
Je hoeft niet iemand zijn hebben en houwe neer te zetten maar wel zijn gebruikersnaam op zijn minst.

Maar dat gebeurd volgens mij ook indien nodig.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie