motor swap van 1.6I naar een 1.8V6 k8 motor hoe doe je dit
Moderator: Moderators
motor swap van 1.6I naar een 1.8V6 k8 motor hoe doe je dit
zoals je hierboven kan lezen ga ik in mijn mx3 een 1.8V6 K8 motor leggen maar ik heb een heleboel vragen
1kan de motor er zo in met de motorsteunen van een 1.6
2moet de kabelboom van de V6 overgezet worden
3en de ecu wat moet je daar mee doen
4en heeft iemand ervaring met de belgische keuring voor de swap
5en de schakelstangen moeten die ook overgeplaatst worden
alvast bedankt voor te antwoorden
1kan de motor er zo in met de motorsteunen van een 1.6
2moet de kabelboom van de V6 overgezet worden
3en de ecu wat moet je daar mee doen
4en heeft iemand ervaring met de belgische keuring voor de swap
5en de schakelstangen moeten die ook overgeplaatst worden
alvast bedankt voor te antwoorden
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
- Yence
- Super-Pilot
- Contacteer:
niet lullig bedoeld, maar had je je daar niet beter eerst in verdiept, voor dat je die V6 aanschafte? 'T is bepaald geen beginners klusje. Heb je behalve het blok ook de versnellingsbak, kabelboom, ecu en assen e.d.?
Om te beginnen zal je eerst de verschillen uit moeten zoeken tussen de kabelbomen en de boel labelen (sensoren e.d.). Hierover is helaas weinig info te vinden, aangezien het haast nooit gedaan wordt bij de mx-3, maar op mx-3.com kan je wel het een en ander aan info vinden over de kabelbomen afzonderlijk.
Daarna blok, assen etc. eruit, originele motorsteunen verwijderen, v^ steunen erin lassen, alle V6 onderdelen erin en dan wordt 't puzzelen met de kabelboom.
Jeroentje.nl kan het voor je doen, maar gezien het aantal uren die er in gaan zitten, mag je op een fors bedrag rekenen.
Om te beginnen zal je eerst de verschillen uit moeten zoeken tussen de kabelbomen en de boel labelen (sensoren e.d.). Hierover is helaas weinig info te vinden, aangezien het haast nooit gedaan wordt bij de mx-3, maar op mx-3.com kan je wel het een en ander aan info vinden over de kabelbomen afzonderlijk.
Daarna blok, assen etc. eruit, originele motorsteunen verwijderen, v^ steunen erin lassen, alle V6 onderdelen erin en dan wordt 't puzzelen met de kabelboom.
Jeroentje.nl kan het voor je doen, maar gezien het aantal uren die er in gaan zitten, mag je op een fors bedrag rekenen.
hallo voor alle duidelijkheid het gaat hier om een voledig voertuig vn de 1.8 en ik heb ook eentje van een 1.6 dus de 1.8 moet in de 1.6 komen dus ik heb alles maar de vraag is hoe begin je daar aan ik snap wel dat je alles moet overbouwen en nu gaan julie denken waarom pak je de 1.8 niet omdat de caroserie voor het schroot is
-
- Super-Pilot
- Contacteer:
bekijk eerst maar eens hoe je de auto door de keuring heen gaat krijgen
anders kun je elk jaar voor de keuring alles omwisselen.
en niet lullig bedoeld , maar je komt voor mij over als of je niet dagelijks aan auto's werkt.
correct me if i'm wrong
maar ik zou er dan zelf absoluut niet aan beginnen.
je haalt ermee beide auto's mee over de kop
anders kun je elk jaar voor de keuring alles omwisselen.
en niet lullig bedoeld , maar je komt voor mij over als of je niet dagelijks aan auto's werkt.
correct me if i'm wrong

maar ik zou er dan zelf absoluut niet aan beginnen.
je haalt ermee beide auto's mee over de kop

- The-Xtreme_Mazda
- Co-Pilot
als ik het niet verkeert heb heet die duitser tom-mx3 die heeft ook een swap gedaan van 1.6 naar klze en hij kon zeggen dat hij er heel lang over gedaan, het is inderdaad niet zo maar iets waar je ff aan begind maar als je het nu ziet er erg dik uit maar daar is ook super veel tijd en geld ingestoken
mvg michael

mvg michael
Het leven is kort maar mazda mx-3 is krachtiger