Even voorstellen...

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Traveller
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2010, 21:22

Even voorstellen...

Bericht door Traveller »

Hallo beste mensen,

Ik heb me aangemeld bij het forum, een introductie leek me wel van pas.

Naam: Jurgen vd Hoek
Woonplaats: Langedijk

Auto's: Momenteel een Mazda 626 2.0 GLX HatchBack uit 1983 en een Mazda MX-3 1.8i-V6 maar ook nog een Audi A4 (Maar daar rijd het vrouwtje in! ;) )

Ik heb sinds 6 maart een Mx-3 van de sloop gered uit Heerhugowaard.
Dit heb ik al eens eerder gedaan met een MX-6 2.5 V6. Die rijd u vrolijk weer rond in utrecht met mazdarati als berijder (zie forum).
Die MX-6 heb ik nooit echt af kunnen maken door ontwikkelingen hier in huis. Gelukkig heeft de huidige eigenaar ook een hart voor Mazda en heeft hij het werk compleet gemaakt en is er nog mee bezig!

(Ik lees net dat er nu een KLZE in zit? Vet! Kijk, dat doet mij gunst, en daarom red ik die beestjes nu van de sloop! Edit.)

Dit gaat mij niet nog een keer gebeuren met deze MX-3 die ik hier nu voor de deur heb staan.

Aldus: Schade MX-3 uit 1992 gekocht, portier Links naar de knoppen, auto gekocht met andere deur erbij. Kleur Deur; Blaze red,
Kleur auto; Bluish Green Z1
Dus: Deur in de kleur, zowel binnen als buiten en de gehele zijkant van de auto ook maar aanpakken. Dus strak.
Kan, ik werk bij een autoschadebedrijf.

Nu ga ik deze auto (met toch al 233d op de teller) ook technisch goed aanpakken en gruwelijk netjes maken omdat ie het waard is.
In het verleden is er echt wel goed onderhoud aan gepleegd en dat is te zien: nieuwe schokkers achter, nieuwe schijven rondom, redelijk nieuwe Bridgestone Potenza's rondom en ga zo maar ff door.... Zonde om op de sloop te laten staan en te laten verotten terwijl er nog zoveel plezier aan beleefd kan worden.
Ik heb er alleen al plezier aan om er aan te sleutelen en het is al met al erg dankbaar werk.

Verders ben ikzelf erg Mazda minded, komt door mijn historie.
Ik heb danook erg veel types en modellen in mijn bezit gehad, maar helaas door ruimte gebrek en geld e.d. nooit allemaal kunnen houden. Kon het maar!!! :evil:

Tot zover mijn introductie!

Willen jullie meer weten? drop me even een PM! :bier:

Groetjes,

Jurgen, Alias Traveller.
Brrrrrr...
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Hoi Jurgen,

Leuk dat we weer een enthousiast mazda liefhebber mogen verwelkomen !!


Hou ons op de hoogte van je vorderingen met het herstelproject :) wellicht dat we er nog het een en ander van kunnen leren.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Ricoh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 298
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Ricoh »

Welkom bij de club !

Ben benieuwd naar de voortgang.
Veel plezier ermee !
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

welkom op het forum,

Wens je veel plezier hier op het forum en natuurlijk met het versleutelen van je Mazda auto'tjes :D
Me a like Mx-3
MaaZzy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 mei 2009, 15:35
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6

Bericht door MaaZzy »

Welkom hier op het forum.

Veel plezier nog met je Mazda en hier op het forum.
Traveller
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2010, 21:22

Bericht door Traveller »

Bedankt voor het vriendelijke onthaal!

De Mx is nu voorzien van de nieuwe deur, en omdat er een aardig wat deukjes op het LA-scherm zaten hebben we die ook maar even aangepakt.
De gehele zijkant van de auto is nu superstrak en gespoten.
Werkelijk nieuw.
De rechterkant was al een keer gespoten, dus nu een hele strakke MX-3!
Tevens heb ik de leuningbekleding van de bestuurdersstoel van nieuwe bekleding voorzien. Daar zat een gat in van het in en uitstappen.
Bekleding van de sloop gehaald van een bijrijdersstoel naar een bestuurdersstoel. Gaat perfect!

Ik wil wel wat foto's plaatsen, maar ik weet nog niet of dat hier toegestaan is.
In ieder geval kan er op mijn hyves gespiekt worden want daar ga ik de foto's van de MX-3 die ik vandaag gemaakt heb, plaatsen.
Daar staan meer Mazda's op die ik opgeknapt en weer verkocht heb.
Ook de MX-6 van Mazdarati staat er op ten tijde dat ik hem had.

http://travellermusic.hyves.nl

Groetjes,

Jurgen
Brrrrrr...
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

hartelijk welkom op het forum!

iemand met verstand van zaken zo te horen 8)
MX-6 2.0 '95
Traveller
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2010, 21:22

Bericht door Traveller »

Leuk mailtje gehad van Mazdarati gister..
Wat heeft hij er een mooie bak van gemaakt, welliswaar een MX-6 maar daar stroomt wel degelijk hetzelfde bloed!
Ik moet echt eens een keer die kant op om mijn oude bolide weeres te zien. Maarja, zoveel te doen nog, en zo weinig tijd...
Ik wil wel graag es heen... misschien eens bij een meeting ofzow.

Voor nu: (En dit is dan de gespoten deur. Was rood :) )

Afbeelding
Brrrrrr...
Traveller
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2010, 21:22

Bericht door Traveller »

Gaat morgen voor de APK, had um al voorgekeurd, moest spoorstang RA (Die verstelbare) vervangen want vulkanisering rubber was kompleet op en gescheurd zodat staal tegen staal kwam, en dat mag niet.
Zaterdag ochtend ff gauw vervangen, (Dat zit vast zeg...., buil op m'n kop van uitschieten van sleutel 17 en 19), 1 pot kruipolie verder en voila!
Heetstoken kon niet vanwege het rubber aan de andere zijde natuurlijk, anders had ik dat alang gedaan. Sjonge ik heb nog koppijn af en toe. :)
Remmetjes rondom had ik al gedaan want da´s een hekelpunt bij alle echte mazda´s, dus dat zit nu perfect.
Voorderest is de auto helemaal toppie dus ik verwacht nix raars behalve een steekproef en dat zou mooi zijn want dan wordt ie na goedkeur nog es een keer gechecked! 8)
Morgen zien we wel weer!

Jurgen
Brrrrrr...
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Zo die staat er nu netjes bij! De velgen lijken ook nog in heel goede conditie, klopt dat?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Plaats reactie