Brandstofpomp blijft draaien
Geplaatst: 18 apr 2010, 13:51
Ik heb nu een probleempje met mn mxje 1.6 sohc
Als ik mn sleutel op contact zet dan gaat normaal de brandstofpomp lopen voor circa 5 seconden en stopt er daarna mee omdat het systeem op druk is.
Nu is het de laatste paar weken zo dat mn brandstofpomp continue blijft draaien als ik em op contact zet.
Ik heb al het brandstof relais onder de motorkap nagekeken, deze was goed, maar blijft vastplakken aan het spoeltje zodra ik em op stand 2 van mn contact zet.
Ben naar de sloop gereden voor een andere relais voor bij de ecu, daar zit nog een brandstof relais met een condensator.
Ook even nagekeken, en contactjes opgeschuurd. Dat hielp niet dfus toen een ander exemplaar erin omdat ik vermoede dat de condensator verrot was.
Dat hielp ook niet, mijn brandstofpomp blijft gewoon draaien.
Dus ik heb verschillende dingen opgezocht op forums en kwam het volgende tegen wat het nog zou kunnen zijn :
- Ecu kapot die verkeerde signalen krijgt
- Brandstofdrukregelaar die stuk is
-Injector die open blijft staan of kapot is
-Slechte massa van motorblok
Ik heb ook diverse stekker van sensoren zoals tps, stappenmotor, Brandstofdrukregelaar bij het inlaatspruitstuk losgehaald maar geen van die sensoren was het probleem.
Iemand van jullie nog tips of weten jullie wat het probleem kan zijn ??
Bij voorbaat dank.
Gr Daniel
Als ik mn sleutel op contact zet dan gaat normaal de brandstofpomp lopen voor circa 5 seconden en stopt er daarna mee omdat het systeem op druk is.
Nu is het de laatste paar weken zo dat mn brandstofpomp continue blijft draaien als ik em op contact zet.
Ik heb al het brandstof relais onder de motorkap nagekeken, deze was goed, maar blijft vastplakken aan het spoeltje zodra ik em op stand 2 van mn contact zet.
Ben naar de sloop gereden voor een andere relais voor bij de ecu, daar zit nog een brandstof relais met een condensator.
Ook even nagekeken, en contactjes opgeschuurd. Dat hielp niet dfus toen een ander exemplaar erin omdat ik vermoede dat de condensator verrot was.
Dat hielp ook niet, mijn brandstofpomp blijft gewoon draaien.
Dus ik heb verschillende dingen opgezocht op forums en kwam het volgende tegen wat het nog zou kunnen zijn :
- Ecu kapot die verkeerde signalen krijgt
- Brandstofdrukregelaar die stuk is
-Injector die open blijft staan of kapot is
-Slechte massa van motorblok
Ik heb ook diverse stekker van sensoren zoals tps, stappenmotor, Brandstofdrukregelaar bij het inlaatspruitstuk losgehaald maar geen van die sensoren was het probleem.
Iemand van jullie nog tips of weten jullie wat het probleem kan zijn ??
Bij voorbaat dank.
Gr Daniel