K8 uit 1996
Moderator: Moderators
K8 uit 1996
Kan een k8 motor uit 1996 in een mx-3 van 1992 gehangen worden, zonder dat er iets anders vervangen moet worden???
Want de mijne moet gemaakt worden en nu wil ik kijken wat het goedkoopste is, vandaar deze vraag.
Want de mijne moet gemaakt worden en nu wil ik kijken wat het goedkoopste is, vandaar deze vraag.

- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Ik heb idd een obd2 liggen hier. Nu zijn de meningen er nog over verdeeld wat er wel enniet kan.
De ene zegt dat het zonder problemen kan op de orginele ontsteking en ecu.
De ander zegt dat je de ontsteking en ecu moet vervangen.
Ik wil het gewoon met orginele ontsteking en ecu proberen, doet ie het dan niet, dan kan ik altijd nog opzoek naar een en ander.
Maar gelukkig duurt he nog wel ff dat mijn swap gaat gebeuren...waarschijnlijk pas eind augustus..dus als jij het nu eerder doet, dan weet ik het alvast
De ene zegt dat het zonder problemen kan op de orginele ontsteking en ecu.
De ander zegt dat je de ontsteking en ecu moet vervangen.
Ik wil het gewoon met orginele ontsteking en ecu proberen, doet ie het dan niet, dan kan ik altijd nog opzoek naar een en ander.
Maar gelukkig duurt he nog wel ff dat mijn swap gaat gebeuren...waarschijnlijk pas eind augustus..dus als jij het nu eerder doet, dan weet ik het alvast

Ik weet nog niet wat ermee aan moet.
Mijn auto loopt ontzettend slecht en volgens de mazdadealer komt dan door een te lage compressie.
Zij willen hem wel maken, maar dat kost een grote zak met geld.
Nu wil ik kijken wat de kosten en mogelijkheden zijn om het blok om te leggen met een andere k8.
En dan kijk ik of het voor mij financieel haalbaar is.
In het ergste geval moet ik hem verkopen. Ik hoop het niet natuurlijk.
Maar Tiga, waar heb jij je blok gekocht? Waar moet ik verder nog op letten.
Mijn auto loopt ontzettend slecht en volgens de mazdadealer komt dan door een te lage compressie.
Zij willen hem wel maken, maar dat kost een grote zak met geld.
Nu wil ik kijken wat de kosten en mogelijkheden zijn om het blok om te leggen met een andere k8.
En dan kijk ik of het voor mij financieel haalbaar is.
In het ergste geval moet ik hem verkopen. Ik hoop het niet natuurlijk.
Maar Tiga, waar heb jij je blok gekocht? Waar moet ik verder nog op letten.

Ik heb net gekeken naar dat blok op senshispeed.
Ik weet niet of dat wel een goede beslissing zou zijn deze te kopen. Deze motor is namelijk van hetzelfde bouwjaar als de mijne.
Ik denk als er een nieuwe in komt, dat het toch een jonger blok wordt.
En een OBD is volgens mij het uitleessysteem van de auto.
Ik weet niet of dat wel een goede beslissing zou zijn deze te kopen. Deze motor is namelijk van hetzelfde bouwjaar als de mijne.
Ik denk als er een nieuwe in komt, dat het toch een jonger blok wordt.
En een OBD is volgens mij het uitleessysteem van de auto.

- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
V6peter schreef:Op senshispeed staat nog een K8 te koop die 135K gelopen heeft.
Ik geloof dat ie er 300 euro voor wil hebben.
Wat is trouwens die ODBI en ODBII ?Of is dat een stomme vraag?
obd2 is gewoon een nieuwere standaard voor het uitlezen van de gegevens..
je moet het net zien als een computer, obd1 is een pentium 266mhz computer uit 2000 en obd2 is een computer met een pentium 1.5ghz cpu..
obd2 kan meer dingen monitoren en regelen.... ook is het makkelijker uit te lezen als obd1 volgens mij
owjah, en OBD is OnBoard Diagnostics oid

tsja, en je kan natuurlijk wel graag een nieuwere motor willen, maar die moet je ook net tegenkomen natuurlijk..
misschien eens even bastian mailen of die nog goedkoop aan een k8 blokje kan komen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Naar mijn weten is trouwens de mx van obd1 naar 2 gegaan bij de facelift...
Voor mij is het absoluut gissen of het uitwisselen problemen zou geven, maar zowiezo is de kabelboom anders... Ik denk overgens niet dat de motor in combinatie met de ecu problemen zouden geven aangezien de gegevens overdracht tussen sensoren en de ecu er niet op zijn veranderd.
Alleen het uitlezen van de ecu zal onmogelijk worden bij problemen...
Voor mij is het absoluut gissen of het uitwisselen problemen zou geven, maar zowiezo is de kabelboom anders... Ik denk overgens niet dat de motor in combinatie met de ecu problemen zouden geven aangezien de gegevens overdracht tussen sensoren en de ecu er niet op zijn veranderd.
Alleen het uitlezen van de ecu zal onmogelijk worden bij problemen...