RichMX-3 schreef:ik rijd dus in een 1.6 i mx.
maar nu rijd dees knap duur !!! vooral in de bebouwde kom (lees 250 km volle tank)
niet goed lijkt mij. nu blaast ie wel aardig rap voor een 1.6 maar toch.
snelweg naar assen laatst met het jaf was het een tank 480 km a 500
das een stuk beter.
maar nu hoorde dat als ik mijn ecu eruit zou trekken even laten rusten en vervolgens gewoon een goed eind gaan rijden zodat ie alles opnieuw opslaat dat dat een hoop al zou kunnen schelen.
vooral als ik echt zou gaan trappen want dan zou ie het de beste prestaties e.d. uit je blok lezen.
weet niet of dit klopt of dat iemand goede suggesties heeft om dit verbruik te verbeteren?
hoor het graag

de ECU heeft wel een lerende functie, maar bepaalde waardes zijn voorgeprogrammeerd en die kun je dus niet veranderen... je kan em evt wel resetten als ie niet goed loopt omdat er ergens wat fout is, maar een evt foutcode verlies je dan wel, en ik denk dat je dat eerst beter wel even kan controleren aangezien ie zoveel benzine verbruikt wat niet normaal is..
misschien een lambdasonde kapot, maar hier kom je pas echt achter als je even kijkt of ie ook een foutcode heeft staan.
kijk gewoon ff of ie een foutcode heeft opgeslagen ( lees FAQ) en trek dan gewoon even voor een tijdje de - pool eraf ( ongeveer 10 min) en trap even de rem in ( ongeveer 10 sec)
tsja, en snelweg kms of binnen de bebouwde kom, das altijd wereld van verschil he...
nu vind ik 250km wel erg weinig dat is ongeveer 1 op 6 gemiddeld
