mijn mx verliest water maar waar.??
Moderator: Moderators
mijn mx verliest water maar waar.??
hallo.
ik ben laatst bezig geweest met mijn schoonvader om de koelvloeistof op de auto tegooien. maar daarna lied hij een hele spoor van mijn vriendins huis naar mijn eigen huis 5 km spoor achter. schoonvader (monteur) zag dat het ergens in het midden vandaan komt.
maar we konden niks vinden. waterpomp is ook nog heel en lekt ook niet.
we zien geen spoor op radiator. wat kan dan de oorzaak zijn. wij weten het niet.
alvast bedankt voor de hulp.
ik ben laatst bezig geweest met mijn schoonvader om de koelvloeistof op de auto tegooien. maar daarna lied hij een hele spoor van mijn vriendins huis naar mijn eigen huis 5 km spoor achter. schoonvader (monteur) zag dat het ergens in het midden vandaan komt.
maar we konden niks vinden. waterpomp is ook nog heel en lekt ook niet.
we zien geen spoor op radiator. wat kan dan de oorzaak zijn. wij weten het niet.
alvast bedankt voor de hulp.
one racer without a master.
weet je nog marcel? in DL die Duitser die kwam aan zetten en die mega er stonk naar koelvloeistof die een scheur in de lang had,, nou die geur was niet te verdragen,, dus als je dat ruikt dan verlies je koelvloeistof dacht ik zomarcel v6 schreef:Dat is gewoon water kerel![]()
Als ik weg rij en het heeft geregent dan laat ik ook zo,n spoor achter.
Heb je je MX weleens even ergens anders geparkeerd en toen gekeken.
En weet je 100% zeker dat het koelvloeistof is.

- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
wat eventueel ook mogelijk is, en wat je eens kan controleren is de vuldop aan de linkerkant van het blok ( als je voor de auto staat)
die vuldop zit vlak boven de distributie ( ff aannemen dat het een v6 is) en die vulring wil nog wel eens lekken ( heb het zelf ook gehad)
je kan bij de mazda garage een vervangend type krijgen welke van metaal is, ipv kunststof waardoor ie nooit weer zal lekken..
en slangen en alles nagelopen ( onder bij radiateur etc)
die vuldop zit vlak boven de distributie ( ff aannemen dat het een v6 is) en die vulring wil nog wel eens lekken ( heb het zelf ook gehad)
je kan bij de mazda garage een vervangend type krijgen welke van metaal is, ipv kunststof waardoor ie nooit weer zal lekken..
en slangen en alles nagelopen ( onder bij radiateur etc)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
nauw het is geen gewoon water, want het gebeurd vaak nadat ik de er vloeistof bij in heb gedaan. en eerst spuit er soms veel uit en dan naar een tijdje lekt hij niet meer. mss lucht wat hij er uitgooit met water er bij ??
ik heb trouwens een 1.6 i geen v6 sorry voor het vergeten er bij te vertellen.
zit die dop ook op de 1.6 i??
ik heb trouwens een 1.6 i geen v6 sorry voor het vergeten er bij te vertellen.
zit die dop ook op de 1.6 i??
one racer without a master.
- marcel v6
- Super-Pilot
- Berichten: 3733
- Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: Omg.Noord Holland
- Contacteer:
scary schreef:weet je nog marcel? in DL die Duitser die kwam aan zetten en die mega er stonk naar koelvloeistof die een scheur in de lang had,, nou die geur was niet te verdragen,, dus als je dat ruikt dan verlies je koelvloeistof dacht ik zomarcel v6 schreef:Dat is gewoon water kerel![]()
Als ik weg rij en het heeft geregent dan laat ik ook zo,n spoor achter.
Heb je je MX weleens even ergens anders geparkeerd en toen gekeken.
En weet je 100% zeker dat het koelvloeistof is.
Je heb gelijk kerel was het al weer vergeten

2,5L V6 KLZE Curved Neck.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
ronin schreef:nauw het is geen gewoon water, want het gebeurd vaak nadat ik de er vloeistof bij in heb gedaan. en eerst spuit er soms veel uit en dan naar een tijdje lekt hij niet meer. mss lucht wat hij er uitgooit met water er bij ??
ik heb trouwens een 1.6 i geen v6 sorry voor het vergeten er bij te vertellen.
zit die dop ook op de 1.6 i??
heb je het hele systeem leeg gehad? als je dan gaat vullen moet je heel langzaam koelvloeistof aanvullen ipv lomp zo 5l er in te tanken he

want anders heb je kans op luchtbellen in het systeem wat de koelcapaciteit niet ten goede komt...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten